Een belangrijk onderdeel van een nieuwe huisstijl is het logo van onze vereniging. Het oude logo werd in de praktijk niet consequent gebruikt en was nogal gedateerd. Door het geselecteerde designbureau Lang Design zijn meerdere varianten ontwikkeld. Hier is een onderzoek onder de doelgroep jongeren aan vooraf gegaan. Uit de top-3 van varianten hadden de leden van de commissie aantrekkelijkheid lidmaatschap unaniem de voorkeur voor één variant. Deze variant is uiteindelijk ook unaniem door het bestuur vastgesteld. Maar wat is nu eigenlijk het verhaal achter het nieuwe logo dat ook linksboven op de website staat. Het verhaal hierachter is als volgt:
– het nieuwe logo appelleert aan het dorpsgevoel en saamhorigheid binnen de vereniging.
– het woordje [Ugchelens] heeft een traditioneler lettertype passend bij een vereniging met veel traditie.
– het woordje [Belang] heeft een moderner lettertype passend bij de vereniging die moderniseert en die daardoor ook jongere mensen aanspreekt.
– de drie poppetjes symboliseren drie generaties die allemaal welkom zijn bij UB:1) een oma/ opa, 2) de moeder/ vader en 3) een kind/ de kinderen.
– het logo met de kleuren blauw en groen is een knipoog naar de Ugchelense vlag. Dit geldt ook voor de blaadjes in de U. Dit is gedaan om de herkenbaarheid verder te verhogen.
Al met al zijn wij trots op ons nieuwe logo en vooral dat we hierop al diverse positieve reacties hebben ontvangen van onze leden!